Komu potrzebne są programy motywacyjne?

Każde przeprowadzane analizy wskazują na to, że pozyskanie przez przedsiębiorstwo nowego klienta jest w większości przypadków kilkakrotnie droższe aniżeli zachowanie klienta już posiadanego. W związku z tym wyjątkowo ważne jest dla wszystkich inwestorów troska o własnego klienta. Istnieje wiele znanych sposobów pomagających w zachowaniu klienta.

Programy lojalnościowe są bardzo dobrym narzędziem, które służy do budowania silnej i długookresowej więzi z nabywcami. Powstaje on indywidualnie względem zapotrzebowań każdego klienta. Nie da się go utworzyć pojedynczo. Budowa tego programu to gra zespołowa. Jego najbardziej popularną formą jest gromadzenie punktów przez klientów, które później mogą zamienić na nagrody. Dzięki temu zyskuje się wierność klientów. Też można skłaniać aktualnych klientów do częstszych i zwiększonych zakupów proponując im między innymi obniżki. Odpowiedzialny jest za to system lojalnościowy, który ułatwia zachować nieustanne, silne i korzystne relacje firmy z klientami.

Jeśli chodzi o zachowanie dobrych relacji z pracownikami odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrobienie jakiś określonych celów biznesowych otrzymują jakieś honorarium albo nagrody finansowe. W ten sposób są mobilizowani do skutecznej pracy. Poziom zadowolenia osób zatrudnionych rośnie a to jest połączone właśnie ze wzrostem efektywności oraz poprawą wyników pracy. Programy te budują wizerunek przedsiębiorstwa, jako instytucji, która rzeczywiście interesuje się rozwojem swoich pracowników. Pielęgnowanie lojalność klienta jest nieprawdopodobnie ważnym czynnikiem dojrzewania biznesu. W związku z tym powstał marketing relacji inaczej nazywany, jako marketing partnerski bądź marketing skierowany na klienta. Skupia się on na analizie tego, czego pragnie klient i czego być może będzie chciał w niedalekiej przyszłości. Próbuje on wyjść na wprost oczekiwaniom aktualnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on też na relacjach firmy z przedstawicielami, pośrednikami a także relacjach wewnątrz firmy.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s